domingo, 15 de enero de 2012

Hatsuyume

Holaaaa!

Avui parlaré del 初夢, és a dir, el primer somni de l'any, una tradició que tenen els japonesos. D'aquestes que un cop et fas gran creus tant com que el Pare Noel existeix, em sembla, però suposo que deu dependre de la gent xD.

He decidit parlar d'això perquè m'ha semblat força interessant. És el somni que tens a l'1 de gener, el qual et predirà la sort que tindràs durant l'any. Ah, i el primer somni és al dia 1 perquè tradicionalment el 31 el passaves sense dormir xD.

I aquí ve la part més interessant de tot: es veu que el que es considera especialment bo és somniar tres coses concretes: si el somni està relacionat amb el Mont Fuji, una àguila i una albergínia, tindràs bona sort. SÍ, UNA ALBERGÍNIA. És força curiós, ho sé xD. Hi ha dues teories: una és que l'albergínia, que en japonès és "nasu", és el mateix que "aconseguir/tenir èxit", i que el Mont Fuji és perquè és alt i les àguiles són intel·ligents. L'altra és que les tres coses agradaven molt al shogun Tokugawa Yeyasu xD.

En fi, sigui el que sigui, espero que hagueu tingut bons somnis! Que vagi bé!

3 comentarios:

  1. hahah ai, m'ha encantat aquesta entrada! XD em penso que el dia 1 vaig somniar, però probablement devia ser un malson... quina merda d'any m'espera :(

    ... (i si hagués vist albergínies, també ho hauria considerat un malson... XDDDD)

    Un petonet :333

    ResponderEliminar
  2. Ostres, doncs no recordo què vaig somniar el dia 1... el que està clar és que ni vaig somniar amb el Mont Fuji, ni amb àguiles, i menys amb albergínies xD En fi, un altre any que seré gafe, què hi farem xD

    ResponderEliminar